top of page
  • Blanco Icono de Spotify
  • LinkedIn - círculo blanco
  • White Instagram Icon

PUBLICATIONS

JOURNAL
Gray Structure

JOURNAL PUBLICATIONS

Román, C.G. “MIR (Music Information Research): Paradigmas, perspectivas y prospectivas.” 

Encuentro sobre interdisciplinariedad en música. Universidad Distrital, Bogotá, 2019.

Román, C. G. & Herrera, P. “Automatic description of music for analyzing music productions: a study case in detecting mellotron sounds in recordings”

 Journal on the Art of Record Production. Issue 8.  ISSN: 17549892. December 2013.

Román, C.G. “Memorias, espectros y ensueños: nostalgia, hauntología e hipnogogia en el medio
audiovisual contemporáneo”. 

Clave 019-97. Nº 5.  2013. Universidad de Los Andes, Bogotá.

https://www.academia.edu/4948990/Memorias_espectros_y_ensue%C3%B1os_nostalgia_hauntolog%C
3%ADa_e_hipnogogia_en_el_medio_audiovisual_contempor%C3%A1neo

Román, C.G., O’Connell, J. & Schmele, T. “Interactive feedback on extended instruments”. 

Sistemas &Telemática, 10(22), 135-147. Universidad ICESI, 2012, Cali. 

Román, C.G. “Espejos: transparencia, reflejo, contradicción e interacción. "

Cuadernos de Música, Artes Visuales y Artes Escénicas. Volumen 6 - Número 1 / Enero - Junio de 2011. Bogotá, D.C., Colombia / pp. 65 – 80. Universidad Javeriana.

Román, C.G. “Ficción real: el metraje encontrado y las formas de lo real en el cine”.

Revista Logos N.º 17. pp 145-157.  Enero - junio de 2010. Universidad de La Salle

CONFERENCE
Parallel Lines

CONFERENCE PAPERS

Román, C.G. & Herrera, P. Automatic description of music for analyzing music productions: a study case in detecting mellotron sounds in recordings.

8 th  Art of Record Production Conference. Université Laval.  Quebec, Canada, July 2013. 

Román, C.G. & O’Connell, J. Popular music and Music Information Retrieval: considerations and
perspectives. 

 IASPM 17 Biennal Conference. Universidad de Oviedo. Gijón, June 2013.

Román, C.G. Timbre, descripción sonora y clasificación automática

 IV Sonology Seminar: Music, Science and Technology. Universidad de Sao Paulo, Julio 2012.

Román, C.G. Information as Noise, Noise as Information: Sound and Image in Ryoji Ikeda's Datamatics. Music and the Moving Image Conference.

NYU Steinhardt, New York, Junio 2012.

Román, C.G. Timbre Identification for Automatic Classification of Musical Instruments.

Reading Mediated
Minds: Empathy with Persons and Characters in Media and Art Works Summer School. CCCT (Center for
Creation, Content and Technology) Amsterdam University College, July 2011.

Román, C.G. & Ceballos, J. Violence, death and popular music in the Colombian conflict.

 Fifth Annual Echo Conference. UCLA, Los Angeles, USA, May 2011.

Román, C.G. I Hear the Water Dreaming: agua, sonido, música

VIII Foro Académico de Diseño, X Festival Internacional de la Imagen. Universidad de Caldas, Manizales, Colombia, April 2011.

Román, C.G. Caleidoscopio de la mirada: de lo moderno a lo digital (Kaleidoscope of the gaze: from modern to digital)

Congreso Internacional de Informática Educativa. RIBIE, Universidad del Cauca, Popayán, Colombia, July 2010

Román, C.G. Cristales y espejos: modelos para el diseño de interacción (Glasses and Mirrors: Models for Interaction Design).

Congreso Multimedia 2009. Universidad Militar Nueva Granada. Bogotá, Colombia, October 2009.

Espejo-Individuo-Espacio (Mirror-Individual-Space)

VI Foro Académico de Diseño, VIII Festival Internacional de la Imagen. Universidad de Caldas, Manizales, Colombia, April 2009.

Aplicaciones del operador Teager-Kaiser en composición (Applications of the Teager-Kaiser operator in Music Composition).

Primer Encuentro Interdisciplinario de Investigaciones Musicales.  Biblioteca Luis Ángel Arango, Bogotá, Colombia, April 2007

Aplicaciones musicales del Filtro Teager (Musical applications of Teager’s Filter)

 X Simposio de Señales, Imágenes y Visión Artificial. Universidad del Valle, Cali, Colombia, September 2005.

CARLOS GUSTAVO ROMÁN 

bottom of page